Loading...

Tuesday, September 13, 2011

Senyum Penawar Duka!






Senyuman yang memberikan seribu ketenangan....Alhamdulilah, terima kasih ya Allah,kerana memberi peluang kepada ku melihat senyuman anak kecil ku ini.

Dugaan Dan Rahmat Allah



Ya Allah Yang Maha Besar, sesungguhnya aku berlindung kepada Engkau daripada menyekutukan Engkau pada hal aku mengetahui dan aku memohon keampunan Engkau daripada hal yang tidak aku ketahui. Ya Allah Yang Maha menyembuh,berikanlah kesembuhan untuk anakku Muhammad Anas Syazni,daripada segala penyakit yang sedang dihidapi,Ya Allah Yang Maha Mengetahui,hanya Engkau Ya Allah, mudahkanlah segala urusannya..agar anakku ini menjadi anak yang soleh,anak yang rajin menunaikan solat,anak yang mendengar kata serta menjadi anak yang kuat serta teguh imannya...amin!

Tuesday, September 6, 2011

Gambar-gambar Anas Syazni


Gambar terbaru Anas Syazni semasa menunggu rawatan susulan di Hospital Sungai Petani ,Ahad 4/9/2011



Gambar Anas Syazni di pagi raya setelah dimandikan sunat aidilfitri....tidur semula setelah penat sawan.




Anas Syazni di rumah tok mama Tikam Batu, dalam bulan puasa 2011.



Anas Syazni suka tidur dalam posisi sebegini.



Kawan baru yang datang menjenguk. Hari Sukan Tahunan Afiq Syukri Alam Damai.



Anas Syazni..alahai comelnya dia...



Anas Syazni yang suka mendongakkan kepalanya.Agaknya itula yang paling selesa sebab hidungnya ada tiub.



Anas Syazni dalam 'car seat'nya.



Anas Syazni dengan kipas barunya.



Anas Syazni sawan dalam stroller...Gaya Dystonia.



Anas Syazni bersama abangnya Afiq Syukri dihadapan Les Copaque Restoran.



Anas Syazni menangis tidak selesa.



Anas Syazni ..gigi yang penuh;3 tahun.



Anas Syazni menanggis.



Anas Syazni menggeraskan kakinya.



Anas Syazni tidur,manakala Afiq Syukri posing dengan stiker ABC barunya,sementara menunggu abah shopping di penaga.



Anas Syazni bersama adik Syamil Fahmi.


Anas Syazni bergaya dengan cermin mata hitam di kepala.



Anas Syazni yang bergaya comel.Masa ni badan montel.

2011

Assalamualaikum..

Lamanya x update blog adik Anas ni..
Tidak la sesibuk mana pon,tugasan harian saja yang sangat2 menuntut perhatian dan kesabaran...berat sggh tanggungjawab yg perlu ku galas....

Anas Syazni masih lagi sawan...kami semua berdoa agarnya sawannya itu boleh hilang lesap selama-lamanya.....mudahkan la Ya Allah

Monday, August 23, 2010

^^rawatan tradisional^^

hmmm,lazimnya bila kita cerita pasal sakit sawan,orang mesti akan tanya "tak cuba berubat kg ka?".kenapa yer?!?!....ada banyak pendapat menyatakan sawan nie disebabkan ada makhluk halus(jin,syaitan) yang mengganggu atau menumpang masuk dalam badan kita,dan itu la kebiasaanya sesuatu penyakit dikaitkan. Walhal kalau kita rujuk pada perubatan moden,sawan pula terjadi akibat aktiviti2 otak yang menyerang saraf di dalam otak menyebabkan kekurangan oksigen,dan akhirnya akan diserang gangguan saraf.
Sampai kini umur Anas Syazni 2 tahun 3 bulan,kami masih lagi berubat secara tradisional imi.Bukannya satu atau dua tempat,tp boleh disenaraikan dimana dan cara mengubatnya. Banyak peralatan dan dokongan cara untuk mengubati penyakit sawan.Dari Anas Syazni berumur beberapa hari,perubatan ini telah kami mulakan. Dibawah senarai tempat dan cara mengubatnya:-
(a) Kg Berapit --> "ada benda menumpang,telah dibuang "
==> minum & mandi dengan air yang telah dijampi

(b) Sebelah Penang -->"xda benda tp urat saraf xbrp baik,"
==>air jampi untuk disapu dan dimun,serta minyak celak

(c) Bakar Arang -->"urat saraf,xda yg menumpang"
==>sirih pinang untuk disembur dan daun kayu diluar rumah diragut,dikunyah sekali kemudian sembur pada seluruh badan depan dan belakang dari atas ke bawah.Air jampi untuk diminum.

(d) Pengkalan Lebai Man -->"gangguan pada saraf juga,menggunakan peralihan tenaga dr org yang tidak sihat kepada org yg sihat,jd org yg sihat boleh merasa apa yg dirasai,RASa kebas2 pada sebelah kiri dan berdenggung pada telinga"
==>mandi dengan air limau nipis yang dicampur dengan garam.

(e) KL(nama tempat terlupa) -->"gangguan makhluk halus,ada 7 bda satu badan 7 kepala.Benda nie menunggu semasa anak lahir,atas sebab sy pernah lalu ditempat tertentu dimana benda2 ini dilepaskan..(adoiya,kes naiya betul).
==>(kat sini banyak barang,kena wat untuk abang dan adik),kain (hitam@kning),pen yg xluntur dakwat,bekas kecil yg boleh diikat dengan tali utk dijadikan tangkal,beras,kunyit,sirih melayu,kapur,buah pinang,

Friday, February 26, 2010

keras..keras..keras

Hampir dekat 2 minggu juga Anas selalu sgt mengeraskan badannya..susah nak pegang,susah nak bentuk balik badannya yang keras...mcm perah kain..ker sawan ..xtau dh nak ckp...bila dah keras,dia nangisla..sakit .kalau kita mgkin cam'tarik mengkarung'..